Regulamin Centrum Psychologii i Psychoterapii PRYZMATY
§1. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Usługodawca – firma PRYZMATY Artur Kwiatkowski, zarejestrowana pod adresem ul. Marcina Dragana 18/7A w 80-807 Gdańsk, wpisana do rejestru CEDIG prowadzonego przez Ministerstwo Gospodarki RP, NIP: 5833461696, REGON: 523413912;
- Specjalista – psycholog, psychoterapeuta lub inny specjalista świadczący Usługi na podstawie umowy zawartej z Usługodawcą;
- Klient lub Pacjent – osoba fizyczna nabywająca usługę od Usługodawcy;
- Gabinet – lokal, w którym Usługodawca świadczy Usługi;
- Strona internetowa – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem https://centrumpryzmaty.pl/;
- Cennik – wykaz świadczonych Usług wraz z obowiązującymi aktualnie cenami;
- Usługa – odpłatna usługa świadczona przez Usługodawcę (w tym Usługa online);
- Usługa online – usługa świadczona przez Usługodawcę przy pomocy środków telekomunikacyjnych;
- Umowa – umowa o świadczenie usług przewidzianych w Regulaminie, zawarta zgodnie z postanowieniami Regulaminu;
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby.
§2. Usługi świadczone drogą elektroniczną bezpłatnie
- Każda pełnoletnia osoba fizyczna może korzystać bezpłatnie z treści zamieszczanych na Stronie internetowej oraz z dostępnych funkcji:
- możliwość rezerwacji Usługi;
- możliwość skierowania pytania przez formularz kontaktowy.
- W chwili rozpoczęcia korzystania przez użytkownika ze Strony internetowej zostaje zawarta pomiędzy Usługodawcą a użytkownikiem umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie wskazanym powyżej. Zawarcie przedmiotowej umowy jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu. Zaprzestanie korzystania ze Strony internetowej jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zamieszczania na Stronie internetowej treści reklamowych dotyczących zarówno usług oferowanych przez niego oraz osoby trzecie.
- Warunkiem korzystania ze Strony internetowej jest posiadanie przez Klienta sprzętu i systemu spełniającego następujące minimalne wymagania techniczne:
- urządzenie z dostępem do Internetu;
- odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki internetowej obsługująca pliki cookies, np. Google Chrome, Microsoft Edge, Opera, Safari;
- aktywną pocztę elektroniczną email.
- Zabronione jest korzystanie przez użytkownika ze Strony internetowej w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy. Zabronione jest dostarczanie informacji o charakterze bezprawnym.
- Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Strony internetowej mogą być zgłaszane Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email: kontakt@centrumpryzmaty.pl. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w możliwie najkrótszym czasie, pozwalającym na pełną diagnostykę zgłaszanej nieprawidłowości, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dokonania zgłoszenia.
- Usługodawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy, w funkcjonowaniu Strony internetowej spowodowane Siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Serwisu z infrastrukturą techniczną użytkownika.
§3. Usługi świadczone przez Usługodawcę odpłatnie
- Usługodawca świadczy usługi odpłatne w Gabinecie oraz online.
- Usługodawca oraz wszyscy Specjaliści posiadają stosowne uprawnienia do udzielania porad i informacji w zakresie oferowanych Usług oraz dokładają wszelkich starań, aby działać zgodnie z obwiązującymi w tym zakresie standardami, a także poszanowaniem praw Klienta, zasadami etyki i poufności.
- Usługodawca świadczy w szczególności następujące Usługi:
- Konsultacja;
- Pomoc psychologiczna;
- Psychoterapia indywidualna;
- Konsultacja online;
- Pomoc psychologiczna online;
- Psychoterapia indywidualna online.
- Usługodawca może odmówić świadczenia Usługi (co jest równoznaczne z rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym) w przypadku, gdy:
- zachodzi przypuszczenie, że Pacjent jest nieletni lub niepoczytalny i w jego imieniu nie występuje opiekun prawny lub inna upoważniona osoba;
- świadczenie Usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki lub prawa osób trzecich;
- zachodzi przypuszczenie, że świadczenie Usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Pacjenta.
- W przypadku, gdy z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Usługodawcy, Usługa nie może być świadczona przez Specjalistę, który został wybrany podczas umawiania wizyty:
- usługa może zostać zrealizowana przez inną osobę wskazaną przez Usługodawcę, posiadającą podobne uprawnienia i kompetencje;
- usługodawca może zaproponować inny termin świadczenia Usługi
- jeżeli Usługa nie zostanie zrealizowana w sposób opisany powyżej, Klient uprawniony jest do zwrotu płatności.
- Usługodawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Pacjenta w związku ze świadczonymi Usługami, w szczególności informacji o stanie jego zdrowia.
- Informacje dotyczące przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Pacjentów opisane zostały w klauzuli informacyjnej, która stanowi załącznik do Regulaminu.
§4. Rezerwacja i zawarcie Umowy
- Informacje dotyczące Usług, w szczególności ceny i czas trwania, wskazane są na Stronie internetowej oraz w Gabinecie.
- Rezerwacja Usługi może zostać dokonana:
- telefonicznie – pod numerem telefonu: +48 662 268 347;
- emailowo – pod adresem: kontakt@centrumpryzmaty.pl;
- za pośrednictwem systemu do rezerwacji Bookero, dostępnego na Stronie internetowej;
- w Gabinecie.
- Zarezerwowanie Usługi jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu.
- Po zarezerwowaniu Usługi, Klient otrzymuje wiadomość email i/lub SMS z podsumowaniem dokonanych ustaleń, także dotyczących sposobu płatności. Otrzymanie przez Klienta ww. wiadomości email i/lub jest równoznaczne z zawarciem Umowy.
- Umowę w imieniu Klientów, którzy nie ukończyli 18 roku życia i/lub nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych zawiera rodzic, opiekun prawny lub inna osoba wyznaczona do opieki. Wystarczające jest zawarcie Umowy przez jednego rodzica/opiekuna prawnego, przy czym jest to jednoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia, że drugi rodzic/ inny opiekun prawny nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.
- Rezerwacje Usługi za pomocą systemu rezerwacji Bookero dokonywane są przez mechanizm dostarczany przez podmiot trzeci: spółkę SAFI STUDIO Paweł Nowakowski z siedzibą w Dębina, ul. Spacerowa 25, 05-152 Czosnów, NIP: 5311610855. Korzystanie z mechanizmu rezerwacji odbywa się na podstawie regulaminu Bookero, dostępnego na stronie https://www.bookero.pl/regulamin. W procesie rezerwacji Pacjent zostanie poproszony przez Bookero o akceptację dokumentów prawnych Bookero. Bookero jest podmiotem niezależnym od Usługodawcy. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialność za nieprawidłowe funkcjonowanie serwisu Bookero.
§5. Usługi świadczone w Gabinecie
- Najwcześniej 5 minut przed ustalonym terminem świadczenia Usługi, Pacjent zjawia się pod budynkiem, w którym znajduje się Gabinet, aby Specjalista wpuścił Pacjenta do poczekali Gabinetu.
- Klient może zrezygnować z Usługi wysyłając Usługodawcy wiadomość email na adres kontakt@centrumpryzmaty.pl lub wiadomość SMS na numer +48 662 268 347 nie później niż 48 godziny przed ustalonym terminem. W takim przypadku Klient jest uprawniony do otrzymania zwrotu dokonanej płatności.
- W przypadku, gdy Usługa nie zostanie odwołana zgodnie z ust. 2 powyżej, a o ustalonej godzinie oraz w okresie następnych 15 minut Klient nie pojawi się w Gabinecie, Usługa zostanie uznana za wykonaną. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do opłacenia Usługi i nie przysługuje mu roszczenie o zwrot uiszczonej płatności (jeśli została wcześniej uiszczona).
- Terapeuta może nagrywać sesję do celów superwizji wyłącznie po uzyskaniu zgody Pacjenta.
§6. Usługi świadczone online
- Warunkiem korzystania z Usług online jest posiadanie przez Klienta sprzętu i systemu spełniającego następujące minimalne wymagania techniczne:
- komputer, tablet lub telefon wyposażony w kamerę i mikrofon;
- szybkie łącze internetowe umożliwiające prowadzenie wideorozmowy bez opóźnień i zakłóceń;
- zainstalowaną przeglądarkę internetową spełniającą minimalne wymagania do obsługi usługi Google Meet;
- aktywną pocztę elektroniczną email
- Konsultacja online odbywa się w trybie wideokonferencji poprzez usługę Google Meet.
- Przed rozpoczęciem konsultacji Klient powinien kliknąć w link przesłany w wiadomości email przez Usługodawcę i czekać na nawiązanie połączenia przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z konsultacji online. W przypadku braku możliwości prawidłowego wykonania świadczenia z przyczyn technicznych leżących po stronie Klienta, Klientowi nie przysługują względem Usługodawcy jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.
- Klient może zrezygnować z Usługi wysyłając Usługodawcy wiadomość email na adres kontakt@centrumpryzmaty.pl albo wiadomość SMS na numer +48 662 268 347 nie później niż 48 godziny przed ustalonym terminem. W takim przypadku Klient jest uprawniony do otrzymania zwrotu dokonanej płatności.
- W przypadku, gdy konsultacja nie zostanie odwołana zgodnie z ust. 5 powyżej, a o ustalonej godzinie oraz w okresie następnych 15 minut Klient nie pojawi się w Gabinecie, Usługa zostanie uznana za wykonaną. W takim przypadku Klient zobowiązany jest do opłacenia Usługi i nie przysługuje mu roszczenie o zwrot uiszczonej płatności (jeśli została wcześniej uiszczona).
- Pacjent nie jest uprawniony do nagrywania wideorozmowy bez zgody Specjalisty.
- Terapeuta może nagrywać sesję do celów superwizji wyłącznie po uzyskaniu zgody Pacjenta.
§7. Opłaty i reklamacje
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Usługach podane na stronie internetowej Usługodawcy oraz w Gabinecie nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1, a jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.).
- Aktualnie obowiązujące ceny za usługi są wskazane w Cenniku umieszczonym na Stronie internetowej oraz dostępnym w Gabinecie. Podane ceny są cenami brutto.
- Płatność za Usługi może zostać dokonana:
- kartą debetową/kredytową – płatność należy wykonać w Gabinecie tuż przed świadczeniem Usługi;
- szybką płatnością za pomocą systemu Przelewy24 – płatność należy wykonać najpóźniej 3 godziny przed terminem świadczenia Usługi;
- przelewem bankowym – płatność należy wykonać najpóźniej 72 godziny przed terminem świadczenia Usługi.
- Płatności można dokonać podczas rezerwacji Usługi, po zaakceptowaniu rezerwacji Usługi przez Specjalistę wykonującego Usługę. W przypadku wyboru:
- szybkiej płatności obsługiwanej przez Przelewy24 – link do opłacenia Usługi zostanie przesłany na wskazany podczas rezerwacji Usługi adres email.
- wyboru przelewu bankowego – dane do przelewu zostaną wysłane na wskazany podczas rezerwacji Usługi adres email.
- Szybkie płatności za Usługę za pomocą systemu Przelewy24 dokonywane są przez mechanizm dostarczany przez podmiot trzeci: PayPro SA z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod KRS: 0000347935, NIP 7792369887. Korzystanie z mechanizmu szybkiej płatności odbywa się na podstawie regulaminu Przelewy24, dostępnego na stronie https://www.przelewy24.pl/regulamin. W procesie szybkiej płatności Pacjent zostanie poproszony przez Przelewy24 o akceptację dokumentów prawnych Przelewy24. Przelewy24 jest podmiotem niezależnym od Usługodawcy. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialność za nieprawidłowe funkcjonowanie serwisu Przelewy24. Klient, który uiścił opłatę za Usługę może poprosić o wystawienie i przesłanie faktury. Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres email.
- Klient ma prawo złożyć reklamację w ciągu 14 dni roboczych od dnia świadczenia Usługi.
- Reklamację należy przesłać w formie pisemnej lub elektronicznej na adresy Usługodawcy wskazane w Regulaminie.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres email), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Usługodawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§8. Postanowienia końcowe
- Każda konsultacja, Usługa i wytworzone w związku z nimi informacje są indywidualnie przygotowane dla konkretnego Klienta, w związku z czym stanowią własność intelektualną Usługodawcy i podlegają stosownej ochronie. Rozpowszechnianie, kopiowanie, odsprzedawanie, publiczne lub indywidualne udostępnianie ich bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione. Niezastosowanie się do powyższego zakazu będzie skutkowało odpowiedzialnością karną oraz majątkową.
- Na wniosek Pacjenta (ewentualnie rodzica lub opiekuna prawnego) Usługodawca wydaje zaświadczenie obejmujące informacje: w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich Usług korzystał dany Pacjent. Jeżeli terapia dotyczy rodziny lub pary, w zaświadczeniu wskazywani są wszyscy uczestnicy terapii.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Klientów obowiązuje treść Regulaminu z daty rezerwacji Usługi/zawarcia Umowy.
- Aktualny Regulamin może być dostarczany nieodpłatnie (drogą elektroniczną) na wniosek Klienta.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem będącym konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym miejscowo zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który nie jest konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 15 października 2022 roku.